De Duitse online retailer Zalando overweegt om ook fysieke winkels te openen: flagship stores in steden zoals Londen, Parijs of Berlijn. Dat zegt directeur Ruben Ritter in een interview met het Duitse Manager Magazin.

“In de steden hebben we veel échte fans die veel tijd met ons doorbrengen en veel bestellen. Het hen zou het ook interessant kunnen zijn om het merk offline te ervaren”, zegt Ritter.

Een eerste stap heeft Zalando in juni 2015 al gezet met de aankoop van de internationaal befaamde modebeurs Bread & Butter. En ook in maart nam Zalando het basketbalmerk Kickz over.

Helemaal nieuw is de offline verkoop niet voor Zalando. In Duitsland heeft het bedrijf al een aantal outletwinkels waar restpartijen en teruggezonden kleding wordt verkocht.

3D-printen

Opmerkelijk genoeg heeft Ritter het in het interview ook nadrukkelijk over 3D-printers. Hij verwacht dat deze voor een grote verandering in de mode-industrie gaan zorgen.

Hij denkt erover na om een fabriek op te zetten die ter plekke kleding en schoenen 3D kan printen. Volgens hem een uitkomst voor kleine en middelgrote merken. "Het zou een groot voordeel zijn als we een best verkochte sneaker in Berlijn kunnen herdrukken", legt de directeur uit. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

LEES OOK: We bestelden 5 kledingboxen voor mannen en vroegen een stylist naar haar mening – dit is haar oordeel

kledingbox the cloakroom outifttery the box office suitsupply zalon zalando